تحلیل سکه ،دلار وانس
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

 

در چند وقت گذشته روند حرکت دلار و سکه از هم جدا شده دلیل عمده اش هم افت طلای جهانی است.

 

نگاهی به نمودار دلار در تایم فریم روزانه نشون می ده که دلار تونسته خط روند نزولی خودش را به بالا بشکنه و وارد یک روند صعودی کوتاه مدت بشه. البته به نظر من هنوز دلار وارد یک روند صعودی بلند مدت و هیجانی نشده، اما از طرفی نشانه ای از نزول هم در نمودار دلار دیده نمیشه.

 

 

و اما نگاه بلند مدت به دلار.

 

 سال گذشته من این چنگال اندروز را روی نمودار دلار رسم کردم و در وبلاگ قرار دادم. این چنگال به خوبی سقف دلار را دیده بود. جالب اینجاست که اون چنگال هنوز هم اعتبار داره و این بار کف چنگال، دلار را حمایت کرده.

 

 

توضیح ضروری : به دلیل اینکه نمودار رهاورد در سال گذشته چند هفته به روز نشد، کل نمودار به اندازه چند هفته به سمت چپ شیفت پیدا کرده بنابراین مجبور شدم برای درست تر شدن نمودار ، بین روزهایی که نمودار دیتا نداشته، گپ بندازم. البته این هم خالی از ایراد نیست چون روزهای جمعه و تعطیل رسمی را هم گپ می اندازه ولی در هر صورت بهتر از حالت بدون گپ هست. بنابراین دلیل منقطع شدن نمودار همینه.

 

 در نهایت باید بگم تا زمانیکه دلار بالای 3500 تومان هست خطر جدی برای روند صعودی اش وجود نداره ولی ممکنه این روند صعودی ، جای خیلی دوری نره و بیشتر بازار رنج بشه.

 

 اما وضعیت سکه متفاوت از دلاره.

 

نمودار سکه در تایم فریم روزانه نشون می ده که هنوز خط روند نزولی به بالا شکسته نشده و سکه در یک کانال نزولی قرار داره.

 

 

 

بعلاوه اگر  نمودار سکه را در تایم هفتگی قرار بدیم می بینیم که قیمت زیر MA20  و  EMA12 قرار داره و حتی EMA12   هم MA20  را به پایین شکسته. بنابراین به نظر من سکه برای اینکه به روند صعودی بلند مدت  برگرده باید بالای 1375 تثبیت بشه. سکه در صورتی که خط روند نزولی در تصویر فوق را به بالا بشکنه توانایی رشد تا حدود 1375 را داره ولی اونجا مقاومت جدی داره.  اما از طرف دیگه اگه سکه زیر 1290 تثبیت بشه، احتمال ریزش مجددش هست.

 

با این تفاسیر وضعیت متناقضی را شاهد هستیم. از یک طرف دلار نشانه ای برای نزول نداره و از طرف دیگه هنوز سکه نشانه ای از روند صعودی نداره. باید دید آیا با یک بازار رنج مواجه می شیم یا اینکه یکی از این دو دیگری را به سمت خودش می کشه. 

 

 

و اما انس :

 

نمودار انس شبیه به یک الگوی فنجان معکوس شده. در واقع نمودار پس از اونکه فنجان (نیم دایره) را ساخت با رشد اخیرش دسته فنجان را ساخته. الگوی فنجان یک الگوی ادامه دهنده است یعنی اینکه انتظار اینه که موج قبل از تشکیل فنجان ( که در اینجا نزولی بوده) پس از تکمیل فنجان و دسته فنجان، ادامه پیدا کنه. البته برای تایید شدنش باید انس، 1350 را به پایین بشکنه. در این صورت هدف الگوی فنجان حدود 1200 خواهد بود .

 

 

مطالب فوق نظر شخصی نویسنده بوده و مسئولیت هر تصمیم و معامله ای بر عهده مخاطب می باشد.

 

یکی از دوستان سوال کرده که چرا در نمودار سکه نقدی و آتی اندیکاتور استوکاستیک همیشه در منطقه خرید هیجانی است.

من در نرم افزار رهاورد نگاه کردم چنین چیزی نیست.  اگر عکسی دارید برای من ایمیل کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: